Financieel management

Als aanvulling op de genoemde voordelen onder CRM & Ledenmanagement, geven we graag inzicht in de mogelijkheden op het gebied van financieel management mede in relatie tot de andere functies in NLSquash. Deze inzichten zijn hieronder op basis van thema’s:

  • Abonnementen
  • Losse baanverhuur (incl. splitbetalingen)
  • Strippenkaarten / Rittenkaarten
  • Facturatieproces
  • Debiteurenbeheer
  • Rollen en rechten structuur

Mocht je specifieke informatie missen, neem dan contact met ons op via innovatie@squashbond.nl

Abonnementen

Als club heb je volledige controle over jouw abonnementen, dit houdt in dat je o.a. onderstaande zaken zelf kunt instellen:

  • Naamsvrijheid
  • Boekjaren, start en einddata
  • Leeftijdscriteria & gezinsplan
  • Proefperioden
  • Termijnbetalingen
  • Prijstabel o.b.v. inschrijfmaand
  • Registratiekosten
  • Opzegtermijn
  • Prolongatie volgend boekjaar/periode
  • Kortingstarieven mede t.a.v. baanreserveringen
  • Rechten m.b.t. baanhuur
  • Type bevestigingsmail


Losse baanverhuur  (inc. Split betaling)

Een nieuwe Indien je als club jouw banen beschikbaar stelt voor de losse verhuur aan (ongebonden) squashers / niet-leden, rekenen squashers bij reservering direct online via jouw Payment Provider af. Indien je geen provider hebt, kun je gebruik maken van die van SBN. Daarmee kunnen squashers afhankelijk van jullie voorkeur afrekenen via bijv. IDeal, Creditcard of Apple Pay.

Een gloednieuwe feature is de splitbetaling waarmee het mogelijk is voor squashers om direct de kosten te spliten en ieder voor zich te betalen. Indien het restant niet wordt betaald door de overige squashers, betaalt de hoofdboeker de rest. Het blijft ook mogelijk om op de club te betalen.

Strippenkaarten / rittenkaarten

Als club blijf je de mogelijkheid houden om strippenkaarten / rittenkaarten te verkopen. Binnen NLSquash koopt men ‘Credits’ die ingezet kunnen worden om een baan te reserveren, maar bijvoorbeeld ook om rackets te huren, gripjes te kopen of andere relevante zaken. Squashers kopen deze credits nu gemakkelijk zelf via MijnOmgeving / NLSquash App en betalen via jouw payment provider of indien niet beschikbaar die van SBN.

Facturatieproces

Indien een squasher een baan boekt of een andere dienst afneemt, wordt er automatisch een gepersonaliseerde club factuur gegenereerd en verstuurd aan de squasher. 

Het facturatieproces voor abonnementen kun je met één druk op de knop starten. Daarbij kun je zelf zaken instellen zoals:

  • Factuurtypen
  • Factuurregels (inc. additionele)
  • Begeleidend schrijven
  • Betaaltermijn
  • Verzendwijze
  • Alternatief adres
  • Wel / geen herinneringen (automatisch proces)
  • Aanmaningskosten

Oók heb je de mogelijkheid om een deel van de facturen te verwerken bijvoorbeeld op basis van NLSquash ID’s (lidnummer).

Uiteraard is het ook mogelijk om facturen te maken voor externe organisaties met BTW. Indien je je boekhouding gekoppeld hebt met NLSquash, wordt de betaalstatus van facturen real-time opgehaald/aangepast.

debiteuren beheer

Naast de mogelijkheid om geautomatiseerd debiteuren op te volgen via een herinnerings/aanmaningsproces, heb je met één druk op de knop ook inzicht in een specifieke debiteur en daarmee de nog openstaande facturen.

Rollen en rechten

We begrijpen dat financiële informatie bedrijfsgevoelig is. Daarom is het natuurlijk mogelijk om te bepalen wie welke rechten heeft als het gaat om de financiën. Wijzigingen hieromtrent kunnen in kader van veiligheid worden aangevraagd.